پردیس سینمایی سعدی در سلماس ساخته می‌شود

شناسهٔ خبر: 15E5315A -
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با مسئولان سینمایی حوزه هنری کشور طرح ساخت پردیس سینمایی سعدی سلماس در مرحله اجرا است که تحقق این مسئله نیازمند همکاری مسئولان این شهرستان در تامین بخشی از هزینه‌های این طرح است.

به گزارش هاناخبر ، هادی سعیدی فرد رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اعلام برنامه حوزه هنری کشور جهت احیا و بازسازی سینما سعدی سلماس و تبدیل آن به پردیس سینمایی مدرن اظهار داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته با مسئولان سینمایی حوزه هنری کشور طرح ساخت پردیس سینمایی سعدی سلماس در مرحله اجرا است که تحقق این مسئله نیازمند همکاری مسئولان این شهرستان در تامین بخشی از هزینه‌های این طرح است .
وی افزود: سالن‌های سینمایی یکی از معیارهای فرهنگی در هر شهر  و استان است که در این راستا حوزه هنری تاکنون سالن‌های متعدد سینمایی را در شهرهای مختلف کشور بازسازی و احیا کرده و این سالن‌ها را با مدرن‌ترین تجهیزات اکران سینمایی مجهز کرده است که ساخت پردیس سینمایی مهر ارومیه با شش سالن اکران و بازسازی سینمای ایران ارومیه بخشی از این فعالیت‌ها می‌باشند .
سینما سعدی سلماس یکی از سینماهای حوزه هنری در استان آذربایجان غربی است که در سال ۱۳۴۱ شمسی با ظرفیت ۵۷۶ نفر در خیابان فردوسی سلماس آغاز به کار کرد. این سینما بعد از ۴۶ سال فعالیت در سال ۱۳۸۸ شمسی به علت فرسودگی بافت ساختمان و اعلام نظر کارشناسان شهرداری و آتش نشانی و سایر دستگاه‌های مربوطه در بروز خطرات احتمالی برای استفاده کنندگان از آن بر اساس بند پنج آیین نامه سالنهای نمایش تعطیل شد که تلاش برای احیا و بازسازی این سینما ادامه دارد و جز برنامه های حوزه هنری آذربایجان غربی در امور سینمایی است .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 3 =